Firma

Wierzymy w ciągły rozwój!

Na początku października 2017 obchodziliśmy dwudziestą piątą rocznicę powstania firmy, znanej dzisiaj pod nazwą Aromat-Vertex. To ćwierćwiecze pozwala mi z zadowoleniem stwierdzić, że w pełni sprawdzają się przyjęte jeszcze przed laty dwie podstawowe, niepisane zasady biznesowe.

Pierwsza z nich odnosi się do relacji z klientem, czyli fundamentu prowadzenia firmy o takiej specyfice jak Aromat-Vertex. Staramy się zawsze być blisko naszych odbiorców: pomagać im rozwiązywać problemy, znajdować nowe drogi dotarcia do celu i być maksymalnie elastycznym.

Druga zasada to niepozostawanie w miejscu i poszukiwanie nowych dróg, przedstawianie nowych propozycji, zdobywanie nowych kompetencji. W tym właśnie celu rozbudowujemy infrastrukturę laboratoryjną, magazynową, a członkowie naszego zespołu specjalizują się w jasno określonych obszarach.

Cieszymy się z Państwa niezmiennego zaufania i zainteresowania – zachęcam do bezpośredniego kontaktu z nami, aby przekonać się, że moje słowa znajdują całkowite pokrycie w rzeczywistości.

Leszek Kędzia
Założyciel i dyrektor generalny Aromat-Vertex

Nasze przewagi na rynku

Własne magazyny

Nasze możliwości szybkiej obsługi logistycznej zapewnia ponad 400 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, w tym przestrzeni przystosowanej do przechowywania w niskich temperaturach (do -20 st. C).

Laboratorium aplikacyjne

Aby mieć pewność, że doskonale znamy oferowane przez nas produkty, każdy z nich wypróbowujemy w specjalistycznym laboratorium pozwalającym tworzyć aplikacje spożywcze, kosmetyczne i farmaceutyczne w ilościach testowych.

Wyspecjalizowany zespół

Nasi specjaliści działają w ściśle określonych obszarach produktowych i doradczych – pozwala im to nie tylko zdobywać i rozwijać konkretne kompetencje i być na czasie z nowościami, ale również zapewnia właściwą dozę doświadczenia.

Mobilność i elastyczność

Dopasowujemy się do potrzeb i wymagań klientów co do dostawy, dojazdu czy kontaktu. Nie boimy się wyzwań i nie uznajemy istnienia sytuacji bez rozwiązania – w tym celu właściwie planujemy procesy handlowe i logistyczne.

Najważniejsze momenty rozwoju

  • 1992

    W tym roku założyłem firmę „PPHU Aromat”, początkowo jednoosobową, skupioną na sprzedaży esencji i aromatów spożywczych do niewielkich producentów w rejonie Wielkopolski, Dolnego Śląska i dzisiejszego województwa lubuskiego. Biuro i magazyn były łącznie niewiele większe niż obecne laboratorium, a głównymi narzędziami były telefon stacjonarny i samochód – nikt nawet nie marzył o Internecie, e-mailu, czy laptopie!

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 1993

    Rok po rozpoczęciu działalności udało nam się rozszerzyć portfolio oferowanych produktów i nawiązać tym samym współpracę z producentami branży alkoholowej, cukierniczej czy lodów. Wtedy też zatrudniłem pierwszego pracownika – pozwoliło to rozdzielić pracę handlową i biznesową oraz stacjonarną obsługę klienta i działania administracyjne.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 1994

    Nadszedł moment otwarcia na Europę… Rozpoczęcie współpracy z zagranicznymi dostawcami (dekadę przed wejściem Polski do UE!) pozwoliło na dalsze poszerzanie asortymentu, a w rezultacie wyraźnie zwiększało sprzedaż, zwłaszcza w obszarze aromatów do napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 1996

    Po czterech latach podjęliśmy decyzję, że chcemy tworzyć firmę rodzinną, skupić się wspólnie na rozwoju biznesu. Nasz zespół był teraz czteroosobowy, a w celu rozdzielenia zadań powstało drugie przedsiębiorstwo, PW Vertex. Razem z rozpoczęciem współpracy z nowymi dostawcami (i ponownie dużym poszerzeniem asortymentu) oznaczało to konieczność rozbudowy biura i magazynu.

    Mirosława Kędzia, dyrektor finansowy
  • 1997

    Piąty rok działania firmy wiązał się z pozyskaniem dwóch nowych dostawców zagranicznych, kluczowych dla naszego rozwoju w kolejnych latach. Mowa przede wszystkim o produktach dla przemysłu mleczarskiego i mięsnego, ale także dodatków do produkcji napojów. Nasza oferta spożywcza stawała się naprawdę szeroka, co przekładało się na większą liczbę klientów i zamówień.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 2000

    Nowe tysiąclecie, a dla nas – zakończenie budowy i przenosiny do nowej siedziby. W sierpniu tego roku przeprowadziliśmy się do budynku biurowo-magazynowego w Kobylnikach k. Kościana. Nowa lokalizacja to nie tylko plusy związane z większą przestrzenią magazynową czy wygodą codziennej pracy, ale także lepszy dojazd z racji bliskości krajowej „piątki”.

    Mirosława Kędzia, dyrektor finansowy
  • 2004

    Ten rok to przede wszystkim czas wejścia Polski do Unii Europejskiej i niespotykane wcześniej otwarcie na Zachód. Dla firm zagranicznych przyglądającym się polskiemu rynkowi najbardziej optymalną formą zaistnienia na nim było znalezienie lokalnego partnera. Nawiązaliśmy wiele kontaktów biznesowych, które w kolejnych latach wiązały się z poszerzaniem oferty i nowymi relacjami, z których wiele trwa do dziś.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 2007

    Piętnasty rok działalności wiązał się z małą rewolucją. Nawiązane relacje zagraniczne dawały owoce i na podstawie współpracy z nowymi partnerami poszerzyliśmy obszar pracy o branże całkowicie nowe: kosmetyczne i farmaceutyczne. Już w pierwszym roku wśród naszych odbiorców znaleźli się główni rynkowi gracze i marki szeroko rozpoznawane na rynku.

    Bartosz Kędzia, dyrektor handlowy
  • 2008

    Choć podjęte w poprzednim roku działania w obszarach kosmetycznym i farmaceutycznym wymagały ogromu pracy i uczenia się nowej branży, nie zapomnieliśmy o przemyśle spożywczym – tu też bardzo duże nowości. Wcześniej zdecydowana większość pracy krążyła wokół produktów słonych – w 2008 opracowaliśmy nową linię „savory” (produkty słone), a do grona klientów dołączyli klienci branży mięsnej, przetwórstwa ryb czy koncentratów spożywczych.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 2013

    Po trzynastu latach nasza siedziba w Kobylnikach k. Kościana zyskała zupełnie nowe oblicze – zdecydowanie zwiększoną powierzchnię i jej całkowitą reorganizację we wszystkich obszarach: biura, strefy socjalnej i magazynu wysokiego składowania wraz z chłodnią. Stworzyliśmy też laboratorium aplikacyjne, aby móc wypróbować każdy z produktów „w akcji”, poznać jego specyfikę i najmocniejsze strony. Zwieńczeniem 2013 była nagroda za wyniki naszej pracy „Best performing Partner of Symrise” od jednego z naszych kluczowych dostawców zagranicznych.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 2015

    Rok rozwoju w wielu kierunkach. Rozpoczęliśmy wdrażanie procesów w ramach systemu ISO22.000 zapewniającego bezpieczeństwo łańcucha żywnościowego. Nawiązaliśmy również współpracę z nowymi dostawcami branży kosmetycznej i spożywczej oraz nowymi klientami, w tym bardzo dobrze znanymi markami konsumenckimi.

    Bartosz Kędzia, dyrektor handlowy
  • 2017

    Wyjątkowy rok – w październiku minęło dwadzieścia pięć lat naszej pracy i obecności na rynku. Kto by pomyślał na początku lat 90. XX wieku, że niewielka działalność tak bardzo się rozwinie. Przez te dwie i pół dekady radziliśmy sobie z wieloma przeciwnościami, ale wierzę, że to przede wszystkim odwaga do wykorzystywania napotykanych szans rozwoju była siłą napędową firmy. W takich momentach zastanawiam się również, co przyniesie przyszłość i jak będziemy świętować kolejne dwadzieścia pięć lat, w roku 2042.

    Leszek Kędzia, założyciel i dyrektor generalny
  • 1992
  • 1993
  • 1994
  • 1996
  • 1997
  • 2000
  • 2004
  • 2007
  • 2008
  • 2013
  • 2015
  • 2017